Általános szerződési feltételek

Általános szerződési és felhasználási feltételek www.mypearls.hu

 

A webáruház üzemeltetője

A www.mypearls.hu internet címen elérhető webáruházat a

Perly.sk s.r.o., székhelye: Partizánska 1990/15A, 038 52 Sučany,
bejegyezve a Zsolnai Járásbíróság Cégnyilvántartásába,
Cégforma: korlátolt felelősségű társaság (S.r.o.),
Cégjegyzékszám: 72888/L.

Cégjegyzékszám: 52 577 414

Adószám: SK2121069533

Székhely: Partizánska 15A, Sučany, 038 52,  Szlovákia

Telephely: www.perly.sk

E-mail cím: mypearls@mypearls.hu

(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.

 

Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Fio banka a.s.

IBAN: SK17 8330 0000 0029 0167 6605

SWIFT kód: FIOZSKBAXXX

 

Ügyfélszolgálat

Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató ügyfélszolgálatához panasszal, illetve egyéb kérdéssel:

E-mailben vagy a webhelyen keresztül elektronikus üzenetben

E-mail cím: mypearls@mypearls.hu

Üzenet: a webhely „Kapcsolat” menüpontja alatt elérhető üzenetküldési lehetőség.

Az ilyen úton érkező e-mailekre a Szolgáltató az érkezéstől számított 5 munkanapon belül válaszol.

Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „Feltételek”) szabályozzák az Ön, mint Vevő, és a Mi, mint Eladó jogait és kötelezettségeit, amelyek az E-shopon keresztül, a www.mypearls.hu weboldalon megkötött szerződéses jogviszonyokból erednek.

Minden, a személyes adatok kezelésére vonatkozó információ megtalálható az Adatkezelési Tájékoztatóban, amely elérhető itt: https://www.mypearls.hu/szemelyes-adatok-kezelese

Amint azt bizonyára tudja, elsősorban távkommunikáció útján tartjuk a kapcsolatot. Ezért a szerződésünkre is az vonatkozik, hogy a felek közötti megállapodás távközlési eszközök segítségével, azaz egymás fizikai jelenléte nélkül jön létre.

Amennyiben a Feltételek valamely része ellentmond annak, amiben a vásárlási folyamat során a Mi E-shopunkban közösen megállapodtunk, úgy az adott konkrét megállapodás élvez elsőbbséget ezen Feltételekkel szemben.

  1. NÉHÁNY FOGALOM MEGHATÁROZÁSA

1.1. Az Ár az az összeg, amelyet Ön a Termékért fizet.
1.2. A Szállítási díj az az összeg, amelyet Ön a Termék kiszállításáért fizet, beleértve a csomagolás költségét is.
1.3. A Teljes ár az Ár és a Szállítási díj összege.
1.4. Az ÁFA a hatályos jogszabályok szerinti hozzáadott-értékadó.
1.5. Az E-shop az általunk üzemeltetett internetes áruház, amely a www.mypearls.hu címen érhető el, és amelyen keresztül a Termékek megvásárolhatók.
1.6. A Számla a hozzáadott-értékadóról szóló törvénnyel összhangban kiállított adóügyi bizonylat, amely a Teljes árról szól.
1.7. Mi a Perly.sk s.r.o. társaság vagyunk, székhelyünk: Partizánska 1990/15A, 038 52 Sučany,
cégjegyzékszám: 52 577 414,
bejegyezve a Zsolnai Járásbíróság Cégnyilvántartásába,
cégforma: korlátolt felelősségű társaság (S.r.o.),
cégjegyzékszám: 72888/L,
e-mail: perly@perly.sk,
telefonszám: +421 918 689 307,
a jogszabályok szerint Eladóként megjelölve.
1.8. A Rendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata a Termék megvásárlására és az Adásvételi Szerződés megkötésére velünk.
1.9. A Termék minden olyan áru, amely az E-shopban megvásárolható.
1.10. A Felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi az adatok, a megrendelt Termékek és a megkötött szerződések előzményeinek megőrzését.
1.11. Ön az a személy, aki az E-shopunkban vásárol, a jogszabályok szerint Vevőként megjelölve.
1.12. A Szerződés az az adásvételi szerződés, amely a megfelelően kitöltött és az E-shopon keresztül elküldött Rendelés alapján jön létre, és akkor tekintendő megkötöttnek, amikor Öntől a Rendelés visszaigazolását megkapjuk.

 

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS TÁJÉKOZTATÁS

2.1. A Termék megvásárlása kizárólag az E-shop webes felületén keresztül lehetséges.

2.2. A Termék vásárlása során Ön köteles minden adatot helyesen és valósághűen megadni. Azokat az információkat, amelyeket a Termék megrendelésekor megadott, helyesnek és valósnak tekintjük.

 

  1. A TERMÉK MEGRENDELÉSE ÉS A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

3.1. A szerződés velünk magyar nyelven köthető meg.

3.2. A szerződés távollévők között, az E-shopon keresztül jön létre. A távközlési eszközök használatával kapcsolatos költségeket Ön viseli. Ezek a költségek azonban nem haladják meg az Ön által a távközlési eszközök (pl. internetkapcsolat) használatáért szokásosan fizetett díjakat, tehát a Teljes áron felül Tőlünk további költségekre nem kell számítania.
A Rendelés elküldésével Ön hozzájárul a távközlési eszközök használatához a szerződés megkötése érdekében.

3.3. A szerződés megkötéséhez szükséges, hogy Ön az E-shopban Rendelési ajánlatot hozzon létre. Az ajánlatnak a következő adatokat kell tartalmaznia:
a) A megvásárolni kívánt Termékre vonatkozó információkat (az E-shopban a megvásárolni kívánt Terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával jelölheti meg);
b) Az Árral, a Szállítási díjjal, az ÁFÁ-val, a Teljes ár fizetési módjával, valamint a Termék kiszállításának módjával kapcsolatos információkat; ezek az adatok az E-shop felhasználói felületén, a Rendelési ajánlat összeállítása során kerülnek megadásra, ahol az Ár, a Szállítási díj, az ÁFA és a Teljes ár a kiválasztott Termék és szállítási mód alapján automatikusan megjelenik;
c) Az Ön azonosító adatait, amelyek a Termék kiszállításához szükségesek, különösen: név, vezetéknév, szállítási cím, telefonszám és e-mail-cím.

3.4. A Rendelési ajánlat összeállítása során módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat a létrehozás pillanatáig. A Rendelés létrejön a „Fizetési kötelezettséggel történő rendelés” gomb megnyomásával. A gomb megnyomása előtt még igazolnia kell, hogy megismerte és elfogadja a jelen Feltételeket, különben a Rendelést nem lehet létrehozni. Az igazolásra és elfogadásra egy jelölőnégyzet szolgál. A gomb megnyomásával minden kitöltött adat közvetlenül hozzánk kerül elküldésre.

3.5. Első automatikus válaszunk a Rendelés rögzítését jelzi. Ez a visszaigazolás még nem jelenti a szerződés megkötését. A szerződés csak azután jön létre, hogy manuálisan megerősítjük, hogy a Termék raktáron van, és kiszállítható. A visszaigazolás része lesz a Rendelés összegzése és a jelen Feltételek. A Rendelés visszaigazolásával a szerződés Ön és közünk között létrejön. A megrendelés időpontjában hatályos Feltételek elválaszthatatlan részét képezik a szerződésnek.

3.6. Előfordulhat, hogy a Rendelést nem tudjuk visszaigazolni. Ilyen esetek lehetnek például, ha a Termék nem elérhető, vagy ha Ön a Termékből többet rendel, mint amennyit engedélyezünk. A maximális darabszámról mindig előzetesen tájékoztatjuk az E-shopban, így ez nem lehet váratlan. Ha bármely okból nem tudjuk visszaigazolni a Rendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és módosított Rendelési ajánlatot küldünk. A szerződés ebben az esetben akkor jön létre, amikor Ön elfogadja a módosított ajánlatot.

3.7. Ha az E-shopban vagy a Rendelési ajánlatban nyilvánvaló hibás ár szerepel, például technikai hiba miatt, nem kötelesek vagyunk a Terméket ezen az áron leszállítani, még akkor sem, ha a Rendelés visszaigazolása megtörtént. Ilyen esetben haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot, és új szerződésre vonatkozó ajánlatot küldünk módosított feltételekkel. Az új szerződés akkor jön létre, amikor Ön elfogadja az ajánlatot. Ha 3 napon belül nem igazolja az ajánlat elfogadását, jogosultak vagyunk a létrejött szerződéstől elállni. Nyilvánvaló hibának számít például, ha az ár nem felel meg a piaci árnak, hiányzik, vagy plusz számjegy szerepel benne.

3.8. A szerződés megkötésével Ön kötelezettséget vállal a Teljes ár megfizetésére.

3.9. Ha Felhasználói fiókkal rendelkezik, a Rendelést ezen keresztül is megteheti. Ebben az esetben is köteles ellenőrizni az előre kitöltött adatok helyességét, valóságtartalmát és teljességét. A Rendelés menete azonos a nem regisztrált vásárlók esetével, az előny viszont, hogy nem kell újra megadnia az azonosító adatait.

 

  1. FELHASZNÁLÓI FIÓK

4.1. Az E-shopon történő regisztráció alapján hozzáférhet saját Felhasználói fiókjához.

4.2. A Felhasználói fiók regisztrációja során minden megadott adatot helyesen és valósághűen kell megadnia, és változás esetén frissítenie kell azokat.

4.3. A Felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónév és jelszó segítségével biztosított. Ezekkel az adatokkal kapcsolatban ön köteles a titoktartást megtartani, és másnak nem adhatja ki azokat. Ha ezek az adatok visszaélés áldozatául esnek, ezért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

4.4. A Felhasználói fiók személyes, ezért nem jogosult más személyeknek hozzáférést biztosítani.

4.5. A Felhasználói fiókot törölhetjük, különösen, ha több mint öt évig nem használja, vagy ha megszegi a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.

4.6. A Felhasználói fiók nem feltétlenül áll rendelkezésre folyamatosan, elsősorban a hardver- és szoftverkarbantartás miatt.

 

  1. FIZETÉSI MÓD, ÁRAK ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOGI FENNTARTÁS

5.1. Az Ár mindig fel van tüntetve az E-shopban, a Rendelési ajánlatban és a Szerződésben. Ha eltérés van az E-shopban feltüntetett Ár és a Rendelési ajánlatban szereplő Ár között, a Rendelési ajánlatban megadott Ár érvényes, amely mindig megegyezik a Szerződésben szereplő árral. A Rendelési ajánlatban fel van tüntetve a Szállítási díj, illetve az esetleges ingyenes szállítás feltételei is.

5.2. A Teljes ár ÁFÁ-val együtt, valamint minden, külön jogszabály által előírt díjat tartalmaz.

5.3. A Teljes ár fizetését a Szerződés megkötését követően, a Termék átadása előtt kérjük. A Teljes ár kifizethető a következő módokon:
a) Banki átutalással – a fizetéshez szükséges információkat a Rendelés visszaigazolásában küldjük meg. Banki átutalás esetén a Teljes ár 14 napon belül esedékes.
b) Utánvéttel – ebben az esetben a fizetés a Termék átadásakor történik. Utánvét esetén a Teljes ár a Termék átvételekor esedékes.
c) Bankkártyával

5.4. A Számlát elektronikus formában állítjuk ki a Teljes ár megfizetése után, és elküldjük a Rendelésben megadott e-mail címére.

5.5. A Termék tulajdonjoga Önre csak a Teljes ár kifizetése és a Termék átvétele után száll át. Banki átutalás esetén a Teljes ár az átutalt összeg jóváírásával tekintendő kiegyenlítettnek, egyéb esetekben a fizetés megtörténtének időpontjában.

 

  1. A TERMÉK KISZÁLLÍTÁSA, A VÉLETLEN MEGHIBÁSODÁS ÉS A VÉLETLEN RONGÁLÓDÁS KOCKÁZATÁNAK ÁTSZÁLLÁSA

6.1. A Terméket az Ön választása szerint szállítjuk, a következő lehetőségek közül:
a) Személyes átvétel a Packeta cég átvételi pontjain;
b) Szállítás a Packeta szállítmányozó cégen keresztül.

  1. c) Magyar Posta által, utánvétes fizetési lehetőség nélkül

6.2. A Termék az EU területén belül szállítható.

6.3. A Terméket haladéktalanul kötelesek vagyunk kiszállítani, legkésőbb a Szerződés megkötésétől számított 30 napon belül. A teljesítés során előfordulhatnak olyan körülmények, amelyek hatással lehetnek a szállítási határidőre. A szállítási határidő változásáról és az új várható szállítási időpontról haladéktalanul e-mailben tájékoztatjuk Önt, miközben az Ön elállási joga a Szerződéstől változatlan marad. Az új szállítási határidőről szóló értesítés részeként megkérjük Önt, jelezze, hogy ragaszkodik-e a Termék új határidő szerinti kiszállításához.

6.4. A Termék átvételekor ellenőriznie kell a csomag sértetlenségét, és bármilyen sérülés esetén azonnal értesíteni kell a szállítót és minket. Ha a csomag sérülése jogtalan kezelést vagy a csomag feltörését jelzi, Önnek nem kötelessége átvenni a Terméket.

6.5. A Terméket megállapodott helyen és időben kell átvennie. Ha a Terméket nem veszi át a fentiek szerint, e-mailben tájékoztatjuk, hol veheti át a Terméket, megadva az átvételi határidőt, vagy a Terméket írásos kérésére, legkésőbb 14 napon belül, ismételten kiszállítjuk, miközben Ön vállalja a kapcsolódó költségek megtérítését. Amennyiben elmulasztja a Termék átvételét, a 6.4. pontban foglalt eseteket kivéve, ez nem eredményezi a szállítási kötelezettségünk megszegését, és nem minősül elállásnak a Szerződéstől. Ha a Terméket az ismételt határidő alatt sem veszi át, jogunkban áll a Szerződést az Ön lényeges kötelezettségszegése miatt felmondani. A felmondás aznap lép hatályba, amikor ezt Önnek kézbesítjük. A szerződéstől való elállás nem érinti a tényleges szállítási kísérlet költségeinek megtérítésére vonatkozó igényünket, illetve esetleges további kártérítési igényt.

6.6. Ha a Terméket az Ön hibájából ismételten vagy eltérő módon kell kiszállítani, Ön köteles megtéríteni a kapcsolódó költségeket. A fizetéshez szükséges adatokat e-mailben küldjük meg a Szerződésben megadott e-mail címére, és a fizetés 14 napon belül esedékes az e-mail kézhezvételétől számítva.

6.7. A Termékkel kapcsolatos kárveszély Önre száll, amikor a Terméket átveszi. Ha a Terméket nem veszi át, a 6.4. pont kivételével, a véletlen megsemmisülés vagy romlás kockázata Önre száll annak a pillanatnak megfelelően, amikor az átvételre lehetősége lett volna, de az Ön hibájából nem történt meg. Ez azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli minden következményét a Termék elvesztésének, megsemmisülésének, károsodásának vagy bármilyen értékcsökkenésének.

6.8. A Termék kiszállítása:

A Termék szállítása általában a Packeta szolgáltatásán keresztül történik – átvételi pontokra vagy futárral. Az ékszereket rendkívüli esetek kivételével a Rendelés visszaigazolásától számított 2 munkanapon belül küldjük a megadott címre. Gyorsított szállítás esetén kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben.

Magyarországra történő szállítási és csomagolási díj a Packeta szolgáltatásán keresztül (érvényes átvevőpontokra és csomagautomatákra):

  • 1.250 HUF 31.300 HUF-ig terjedő rendelés esetén;
  • Utánvétes szállítás esetén +590 HUF.
  • 31.300 HUF feletti rendelés esetén a szállítási és csomagolási díjat nem számítjuk fel.
  • Szállítás 220 000 HUF feletti összegek esetén a Magyar Posta útján történik.

Csomagkézbesítés házhoz Magyarországon a Packeta szolgáltatásán keresztül (kb. 3 munkanap):

  • 1.950 HUF 38.930 HUF-ig terjedő rendelés esetén;
  • 38.930 HUF feletti rendelés esetén a szállítási és csomagolási díjat nem számítjuk fel.
  • Szállítás 220 000 HUF feletti összegek esetén a Magyar Posta útján történik.

220 000 HUF feletti rendelés esetén a csomag biztosítása miatt a szállítás a Magyar Posta útján történik (címre szállított csomag). A szállítás díjmentes.

A szállítási díj tartalmazza az ajándékcsomagolást a megrendelt ékszerek típusától függően.

 

  1. JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK ÉS REKLAMÁCIÓ

7.1. Bevezető rendelkezések a jótállásról és a reklamációról
7.1.1. Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a Terméket a kívánt minőségben, mennyiségben és hibátlanul szállítjuk.
7.1.2. Felelősséget vállalunk a Termék átvételkor fennálló hibáiért. A használt Termékek esetében nem vállalunk felelősséget a használatból vagy kopásból eredő hibákért. A kedvezményes áron értékesített Termékek esetében nem felelünk azokért a hibákért, amelyek miatt az ár alacsonyabb volt.
7.1.3. Az általános jótállási idő 24 hónap, amely a Termék átvételének napjától kezdődik.
7.1.4. Ha a Terméket kicseréljük, a jótállási idő újra kezdődik a csere Termék átvételének napjától.
7.1.5. A jótállási időn belüli hibás teljesítésre vonatkozó jogait elveszíti, ha azt a jótállási idő alatt nem érvényesíti. Az gyorsan romló Termékek esetén a hibát legkésőbb a vásárlást követő napon kell jelezni, különben a jogok megszűnnek.

7.2. Biztosítjuk, hogy a 6.7. pont szerinti kockázat átszállása idején a Termék hibátlan, különösen:
a) rendelkezik a megbeszélt tulajdonságokkal, vagy ha nem volt külön megállapodás, az E-shopban leírtaknak vagy a Termék természetéből következő elvárásoknak megfelel;
b) alkalmas a megadott vagy az adott típusú Termékhez szokásos célokra;
c) megfelel a megegyezett minta minőségének vagy kivitelezésének, ha a minőség vagy kivitelezés minta alapján került meghatározásra;
d) megfelelő mennyiségben és tömegben van;
e) megfelel a rá vonatkozó külön jogszabályi előírásoknak;
f) harmadik személy jogát nem sérti.

7.3. A hibás teljesítésből eredő jog érvényesítésének feltételei (reklamáció)
7.3.1. Ha a Termék sérült vagy hibás csomagolásban érkezik, vagy a küldemény nyilvánvalóan túl könnyű, kérjük, ne vegye át a szállítótól, és haladéktalanul jelezze e-mailben a mypearls@mypearls.hu címen. Látható hibák (pl. mechanikai sérülés) esetén a reklamációt haladéktalanul kell érvényesíteni a 7.4.1. pont szerint. Később érvényesített reklamációt látható hibák, hiányosságok esetén nem fogadunk el.

7.3.2. Az egyéb, rejtett hibákból eredő jogot a 7.4.1. pont szerint haladéktalanul kell érvényesíteni, legkésőbb a jótállási idő lejártáig.

7.3.3. A jótállás csak a gyártási hibákra vonatkozik. A hibás teljesítésre vonatkozó jog nem érvényesíthető kopás, mechanikai sérülés, nem megfelelő körülmények között történő használat esetén.

7.3.4. Nem jogosult a hibás teljesítésre vonatkozó jog érvényesítésére, ha a hiba átvétel előtt ismert volt, vagy értesítettük róla, illetve engedményt kaptak az árban a hiba miatt.

7.4. A hibás teljesítésből eredő jog érvényesítése (reklamáció)
7.4.1. Ha a Termék hibás, vagy a 7.2. pontban meghatározott feltételek bármelyike nem teljesül, a hibát e-mailben vagy levélben jelezheti a fent megadott elérhetőségeinken. A reklamációhoz felhasználhatja a mi részünkről biztosított mintanyomtatványt, amelyet a szerződés megkötésekor e-mailben küldünk.

7.4.2. A reklamációs bejelentésben tüntesse fel a hiba leírását, az azonosításához szükséges adatokat, az e-mail címet, amelyre a reklamáció ügyintézéséről tájékoztatást kíván kapni, és azt, hogy a 7.5.4–7.5.8. pontokban meghatározott melyik igényt kívánja érvényesíteni.

7.4.3. A reklamáció benyújtásakor csatolni kell a vásárlást igazoló dokumentumot (számlát) a Termék megvásárlásának igazolására. Enélkül nem kötelesek a reklamációt elfogadni.

7.4.4. A reklamációs eljárás kezdőnapja a hibás Termék és a szükséges dokumentumok átvételének napja (7.4.3. pont szerint). Ha a benyújtás hiányos (pl. olvashatatlan, nem egyértelmű, hiányos dokumentumok), írásban, főként e-mailben kérjük a kiegészítést. Ebben az esetben az eljárás a kiegészített bejelentés átvételének napján kezdődik.

7.4.5. Ha a reklamációt a 7.4.4. pont szerint nem egészíti ki haladéktalanul, legkésőbb a kiegészítés kérésének kézhezvételét követő 10 napon belül, a benyújtást megalapozatlannak tekintjük.

7.5. A reklamáció kezelése

7.5.1. A reklamációt az Ön döntése alapján kezeljük, amely szerint a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-ában foglalt jogokat (a 7.5.4–7.5.8 pontokban meghatározottak) érvényesíti. A reklamáció feldolgozásának módját azonnal, bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül határozzuk meg az érvényesítés napjától számítva. Indokolt esetben, különösen, ha a Termék állapotának bonyolult műszaki értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül.

7.5.2. A reklamáció kezelésének módjának meghatározása után a reklamációt azonnal intézzük, indokolt esetben később is, de legkésőbb 30 napon belül az érvényesítés napjától számítva. A határidő lejártát követően Ön jogosult a szerződéstől elállni, vagy a Termék cseréjét kérni, ha lehetséges.

7.5.3. A reklamáció kezeléséről e-mailben tájékoztatjuk. Ha a reklamációt elismerjük, kicseréljük a Terméket, javított Terméket küldünk, vagy a fizetett árat visszatérítjük, hacsak másként nem állapodunk meg.

7.5.4. Ha a hiba elhárítható, Ön jogosult arra, hogy a hibát ingyenesen, időben és megfelelően megszüntessük. A Termék hibáját haladéktalanul javítjuk.

7.5.5. A hiba eltávolítása helyett Ön kérheti a Termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a Termék egy részére vonatkozik, az adott rész cseréjét, feltéve, hogy ez nem okoz számunkra aránytalan költséget a Termék ára vagy a hiba súlyossága alapján.

7.5.6. A hiba eltávolítása helyett mindig cserélhetjük a hibás Terméket újra, ha ez Önnek nem okoz jelentős kényelmetlenséget.

7.5.7. Ha a Termék hibája nem javítható, és megakadályozza, hogy a Terméket hibátlanul használhassa, Ön jogosult a Termék cseréjére, vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok vonatkoznak arra az esetre is, ha a hibák eltávolíthatók, de a javítást követően ismét jelentkeznek, vagy a hibák száma miatt a Termék nem használható rendeltetésszerűen.

7.5.8. Ha más elháríthatatlan hibáról van szó, Ön jogosult a Termék árának megfelelő mértékű csökkentésére.

7.5.9. A reklamációt az alábbi módokon intézzük: a javított Termék átadásával, a Termék cseréjével, a Termék árának visszatérítésével, az ár megfelelő mértékű csökkentésével, írásbeli felszólítással a teljesítés (Termék) átvételére, vagy a reklamáció indokolt elutasításával.

7.6. A hibákért való felelősség érvényesítése és a Termék reklamációja a Polgári Törvénykönyv 619. § és következő rendelkezései, a 250/2007. sz. fogyasztóvédelmi törvény, valamint a 102/2014. sz. törvény alapján történik, amely a távollevők közötti szerződésből vagy a kereskedő működési helyén kívül kötött szerződésből eredő fogyasztói jogok védelmét szabályozza.

7.7. Amennyiben Ön vállalkozó, kötelessége a hibát haladéktalanul bejelenteni, miután azt észlelhette, de legkésőbb a Termék átvételét követő 3 napon belül.

7.8. Amennyiben Ön fogyasztó, joga van a hibákért való felelősséget érvényesíteni, amelyek a fogyasztási cikkek esetén 24 hónapon belül jelentkeznek a Termék átvételétől számítva.

7.9. Ezúton megfelelően tájékoztattuk Önt a Polgári Törvénykönyv 622. § és 623. §-ából eredő jogairól. A szerződés megkötésével Ön megerősíti, hogy lehetősége volt elolvasni a Termék reklamációjára vonatkozó feltételeket.

 

 

 

 

 

Reklamációs űrlap

 

A www.mypearls.hu webáruház üzemeltetője
Perly.sk s.r.o., székhelye: Partizánska 1990/15A, 038 52 Sučany
Cégjegyzékszám: 52 577 414
Adószám: SK2121069533
Székhely: Partizánska 15A, Sučany, 038 52, Szlovákia

 

Vásárló adatai:
Név: ______________________________
Lakcím / Szállítási cím: ________________
Telefonszám: _________________________
E-mail: ______________________________

Rendelés / Számla adatai:
Rendelési szám / Megrendelés azonosítója: ___________________
Számla sorszáma: ____________________________
A vásárlás dátuma: ____ / ____ / ________
A termék átvételének dátuma: ____ / ____ / ________

Reklamált termék / árucikk:
Termék neve / típusa: ___________________________

A hiba / probléma leírása:
(Kérjük részletesen ismertesse, mi a hiba, mikor és hogyan jelentkezik)

 

Kívánt megoldás (jelölje be):
☐ Csere új darabra
☐ Javítás
☐ Az ár visszatérítése
☐ Árengedmény
☐ Egyéb: _________________________________

Mellékletek (fotók, dokumentumok):
☐ Számla / vásárlást igazoló dokumentum másolata
☐ Fotók a termék hibájáról
☐ Egyéb: _________________________________

Dátum és aláírás:
Dátum: ____ / ____ / ________
Aláírás: ____________________________

 

  1. SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS

8.1. A szerződéstől való elállás, azaz a szerződéses jogviszony megszüntetése kezdetétől, az ebben a cikkben vagy a Feltételek további rendelkezéseiben meghatározott okok és módok szerint történhet, ahol az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.

8.2. Amennyiben Ön fogyasztó, azaz a Terméket üzleti tevékenységén kívül vásárolja, a távollevők közötti szerződésről szóló fogyasztóvédelmi törvény 7. §-a alapján joga van ok megadása nélkül 14 napon belül elállni a szerződéstől a Termék átvételétől számítva. Ha a szerződés többféle Termék vagy több részletben történő szállítás tárgyát képezi, a határidő az utolsó rész szállításának napjától kezdődik. Ha a szerződés alapján a Terméket rendszeresen és ismétlődően szállítjuk, a határidő az első szállítás napjától számítódik. Az elállás bármely bizonyítható módon történhet (különösen e-mail vagy levél útján a Nálunk megadott elérhetőségekre).

8.3. Még fogyasztóként sem jogosult elállni a szerződéstől abban az esetben, ha a szerződés tárgya:
a) olyan Termék értékesítése, amelynek ára a pénzügyi piacon bekövetkező, befolyásolhatatlan ármozgástól függ, és amely az elállási határidő alatt bekövetkezhet;
b) olyan Termék értékesítése, amelyet az Ön különleges igényei szerint készítettek, kifejezetten Önnek gyártottak vagy egyedi fogyasztó részére szánt Termék.

8.4. Az 8.2. pont szerinti elállási határidő akkor tekinthető betartottnak, ha Ön a határidő alatt értesít bennünket arról, hogy eláll a szerződéstől.

8.5. Elállás esetén a Termék árát 14 napon belül visszatérítjük az elállás hatályosságának napjától számítva arra a számlára, amelyről az összeg jóváírásra került. Az összeget azonban nem térítjük vissza, amíg a Terméket vissza nem kapjuk. Kérjük, hogy a Terméket tiszta állapotban, az eredeti csomagolással együtt küldje vissza.

8.6. Az 8.2. pont szerinti elállás esetén Ön 14 napon belül köteles a Terméket visszaküldeni, átadni nekünk vagy a részünkre felhatalmazott személynek, és viseli a visszaküldés költségét. Ön ezzel szemben jogosult arra, hogy visszatérítsük Önnek a szállítás költségét, de csak az általunk felkínált legolcsóbb szállítási módnak megfelelő mértékben.

8.7. Ön felel a kárért, ha a Termék a használati utasításnak, a Termék természetének és tulajdonságainak nem megfelelő kezelése miatt sérül. Az okozott kárt a Termék visszaküldését követően számlázzuk, a számla fizetési határideje 14 nap.

8.8. Jogosultak vagyunk a szerződéstől elállni, ha a Termék kifogyott, nem elérhető, vagy ha a gyártó, importőr vagy beszállító megszakította a gyártást, illetve jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették a szerződés teljesítését, vagy vis maior esetén, illetve ha minden tőlünk elvárható erőfeszítés ellenére sem tudjuk a Terméket a Feltételekben meghatározott határidőn belül leszállítani. Ezekben az esetekben haladéktalanul értesítjük Önt, és 14 napon belül visszatérítjük a már kifizetett teljes összeget a Termékért. A visszatérítés azonos módon történik, ahogyan a fizetés megtörtént, de Önnel megegyezhetünk más módon, amennyiben nem számítunk fel további díjat.

8.9. Jogosultak vagyunk a szerződéstől elállni akkor is, ha Ön a Terméket az átvételi kötelezettség keletkezésétől számított 5 munkanapon belül nem veszi át.

 

  1. BEJELENTÉSEK ÉS PANASZOK

9.1. Fogyasztóként jogosult írásban bejelentést vagy panaszt tenni, e-mailben a következő címen: mypearls@mypearls.hu.

9.2. A bejelentés vagy panasz elbírálásáról e-mailben értesítjük Önt a megadott e-mail címre.

9.3. Felügyeleti szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), Žilina megyei igazgatóság, székhely: Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1, műszaki termékellenőrzési és fogyasztóvédelmi osztály, valamint jogi osztály, tel.: 041/7632 130, fax: 041/7632 139, e-mail: za@soi.sk / http://www.soi.sk

9.4. Ha nem elégedett a bejelentés vagy panasz elintézésével, ellenőrzési kérelmet is benyújthat elektronikusan a következő platformon keresztül: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

 

  1. ALTERNATÍV FOGYASZTÓI VITARENDSZER

10.1. Jogosult e-mailben hozzánk fordulni a helyreállítás érdekében, a következő címen: mypearls@mypearls.hu, amennyiben nem elégedett a reklamációja intézésének módjával, vagy úgy véli, hogy megsértettük jogait. Ha a kérelmére elutasító választ kap, vagy 30 napon belül nem kap választ, jogosult kérelmet benyújtani az alternatív vitarendezés megkezdésére az alternatív vitarendezési szervhez (a továbbiakban: „Szerv”) a 391/2015 Sz. törvény értelmében az alternatív fogyasztói vitarendezésről és egyes törvények módosításáról, a későbbi módosításokkal együtt (a továbbiakban: „Alternatív vitarendezési törvény”).

10.2. A Szerv lehet hatóság vagy jogosult jogi személy a törvény § 3 szerint. Az alternatív vitarendezési szervek listája megtalálható a Szlovák Gazdasági Minisztérium honlapján: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

10.3. A kérelmet a törvény § 12 szerint kell benyújtani.

10.4. Továbbá jogosult bíróságon kívüli online vitarendezést kezdeményezni az ODR platformon keresztül:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297
vagy
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

 

  1. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

11.1. Minden írásbeli kommunikációt Önnel elektronikus úton fogunk kézbesíteni. E-mail címünk az adataink között szerepel. Mi a kommunikációt az Ön szerződésben, felhasználói fiókjában megadott e-mail címére vagy az általunk megadott e-mail címre küldjük, amelyen kapcsolatba lépett velünk.

11.2. A szerződés kizárólag írásban, közös megegyezéssel módosítható. Jogosultak vagyunk a jelen ÁSZF-et módosítani és kiegészíteni; a módosítás azonban nem érinti a már megkötött szerződéseket, csak azokat, amelyeket a módosítás hatálybalépése után kötnek. A módosításról az Ön e-mail címére legalább 14 nappal a hatálybalépés előtt értesítést küldünk. Amennyiben a módosításról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül nem kapunk az Ön részéről visszajelzést a rendszeres és ismétlődő áruszállításra vonatkozó szerződés felmondásáról, az új feltételek a szerződés részévé válnak, és azokat a módosítás hatálybalépését követő további szállításokra alkalmazzuk. A felmondás esetén a felmondási idő 2 hónap.

11.3. Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, járvány, működési zavarok, alvállalkozói kimaradások stb.) esetén nem vállalunk felelősséget az ezekből eredő károkért. Amennyiben az esemény 10 napnál tovább tart, mind Önnek, mind nekünk jogunk van a szerződés felmondására.

11.4. Az ÁSZF melléklete tartalmazza a szerződéstől való elállás mintaűrlapját.

11.5. A szerződés és az ÁSZF elektronikusan kerülnek archiválásra nálunk, de az Ön közvetlen hozzáférése nem biztosított. Mindazonáltal e-mailben mindig megkapja az ÁSZF-et és a megrendelés visszaigazolását, így a szerződéshez Ön hozzáférhet a mi közreműködésünk nélkül is. Javasoljuk, hogy mentse el a megrendelés visszaigazolását és az ÁSZF-et.

11.6. Tevékenységünkre nem vonatkoznak a fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. § (1) n) pontja szerinti magatartási kódexek a távollévők közötti értékesítés esetében.

11.7. Jelen ÁSZF 2023. november 20-án lép hatályba.

fémjelek